Ciepleklimaty

Najlepsza witryna do udostępniania podróży

Polonia

Przewodniczący kontra dziekan

przewodniczący vs dziekan

Kiedy student wchodzi na studia, zwykle spotyka go przewodniczący wydziału, który jest członkiem wydziału wyznaczonym przez dziekana do zarządzania danym wydziałem. Katedra zazwyczaj ma rangę wydziałową (w niektórych przypadkach kadencję) i może ją utrzymać, jeśli pełniła funkcje wydziałowe przed objęciem funkcji przewodniczącego.

Zawód krzesła jest niezwykle wymagający i wymagający. Wymaga, aby przewodniczący był skutecznym orędownikiem potrzeb wydziału, mediatorem między wykładowcami, pracownikami i studentami oraz silnym liderem, który może przewodzić w czasach zmian. Wymaga również głębokiego zrozumienia systemów administracyjnych uniwersytetu i sposobu, w jaki te systemy współpracują ze sobą.

Wiele katedr pochodzi ze środowiska akademickiego, które dało im duże doświadczenie w nauczaniu, prowadzeniu badań i doradzaniu studentom. To doświadczenie pozwala im zrozumieć, w jaki sposób dostosować metody nauczania do nowoczesnych praktyk edukacyjnych w czasie rzeczywistym i umożliwia im wgląd w doświadczenia uczniów.

Jednak obowiązki przewodniczącego nie kończą się na klasie; przewodniczący są również odpowiedzialni za funkcjonowanie działu w środowisku zewnętrznym. Często oznacza to nawiązywanie i zarządzanie relacjami z wykładowcami na innych uczelniach, równoległymi wydziałami w innych instytucjach i podmiotami zewnętrznymi.

Obowiązki i oczekiwania katedry ewoluowały, ponieważ uniwersytety stały się bardziej złożone i mniej zależne od funduszy państwowych. Zmiany te miały istotny wpływ na rolę przewodniczącego i wpłynęły na sposób funkcjonowania wydziału.

W przeciwieństwie do członków wydziału, przewodniczący zazwyczaj nie mają takiego samego poziomu wsparcia ze strony kolegów przed ich powołaniem. Niektórzy przewodniczący wydziałów są w stanie uzyskać wsparcie, wykazując, że dołożyli należytej staranności, dogłębnie znają instytucję, jej politykę i procedury oraz są świadomi aktualnych i historycznych realiów w swojej dyscyplinie.

Najlepszą rzeczą, jaką może zrobić przewodniczący, aby uzyskać wsparcie wydziału, jest jasne określenie swoich obowiązków, komunikowanie się z wykładowcami na temat tych obowiązków i konsekwentne komunikowanie się na temat tych obowiązków z wydziałem. Muszą również być uczciwi i szczerzy w swoich kontaktach z wykładowcami, zwłaszcza gdy się z nimi nie zgadzają lub mają zastrzeżenia co do ich postępowania.

Muszą także umieć rozwiązywać problemy na wydziale, nie szkodząc reputacji wydziału lub uczelni. Oznacza to, że muszą być w stanie poradzić sobie z molestowaniem seksualnym i dyskryminacją, niedostosowaniem uczniów niepełnosprawnych i innymi poważnymi problemami.

Ponadto katedry muszą być w stanie promować pracę zespołową wśród wykładowców swojego wydziału. To trudne zadanie, ale kluczowe dla sukcesu katedry i instytucji. Powinni za cel co roku spotykać się z poszczególnymi wykładowcami i omawiać ich wkład w nauczanie, badania i usługi, a także oczekiwane podwyżki wynagrodzeń w nadchodzącym roku. Powinni również być chętni do pomocy swoim członkom wydziału w opracowaniu ich planów zawodowych.